mandag den 30. april 2012

Det bliver langsomt hverdag...


  • Når jeg ved hvornår jeg skal sætte min alarm for at være ude af døren kl. 07.46
  • Når jeg har fået en fast rute, jeg løber over græsplænen ned til busstoppestedet, fordi jeg ikke er ude af døren kl. 07.46
  • Når jeg skifter kaffen på lærerværelset
  • Når jeg snakker (!) med lærerne over frokosten uden at være bange for at de ikke forstår mig
  • Når eleverne spørger mig om hjælp i stedet for deres lærer
  • Når noget jeg har foreslået, bliver undervist i
  • Når jeg har nøgle til klasseværelserne (og toiletterne - det kan være et plus :D)
  • Når jeg ikke siger at det er dårligt vejr, bare fordi det støvregner og kun aller inderst inde er lidt misundelig på sommervejret i Danmark
  • Når jeg har set næsten alle de film, der går i biografen
  • Når jeg er lykkelig for at læse politiken i det Nordiske Hus
  • Når jeg skal i Harpan for anden gang - denne gang er det sangerinden Sigriður Thorlacius og Sigurður Guðmundsson (Sigrid og Sigurd), der akkompagneres af Symfoniorkesteret. Prøv at lyt til hendes stemme, hun er meget levende!
  • Når jeg kan bustiderne hjem fra midtbyen, hvilket dog ikke hjælper mig om aftenen, for der kører de ikke længere end til kl. 23.30, selvom isbutikkerne har åbent til kl. 02 om sommeren. Skørt land.
  • Når jeg har været her længe nok til at bemærke at græsset er blevet grønnere
  • Når jeg kan svare på et nyheds-spørgsmål i en tv-quiz
  • Når jeg kan mærke hvornår jeg bør gå ovenpå og hjælpe til med maden.. Det er vist nu..
Her er nogle billeder fra en tur jeg gik mig i går:
The good and the dark side
Find fuglen

Gås ved at lette

Kaninbjerget - læg mærke til gangene nederst


What Iceland is made of

Få smalle træer = skov

Hvor fører denne sti hen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar